Thursday, November 2, 2017

자신에 대해 얘기하기 7 (I'm going to)



가까운 장래에 하고자 하는 일은 
"I am going to 동사"로 표현합니다.
캐내디언들은 보통  "I am going to" 보다는 
"I gonna"라고 합니다.
먼 미래는 "I am going to"를 사용하지 않습니다.
조동사 will을 사용해야 합니다.
I will move to a warm country after I retire. (좋은 문장)
I am going to move to a warm country after I retire. (어색한 문장)

(나는 은퇴하면 따뜻한 나라로 갈것이다.)




"I'm gonna have some coffee."
 나는 커피를 마시려고 합니다.
"I'm gonna go to work."
 나는 일하러 가려고 합니다.
"I'm gonna eat some cake."
 나는 케이크를 먹으려 합니다.
"I'm gonna send out my resume."
 나는 이력서를 보내려고 합니다.
"I'm gonna run a marathon."
 나는 마라톤을 뛰려고 합니다.

"I'm gonna ask her out for dinner."
 나는 그녀에게 저녁 먹자며 데이트를 신청하려고 합니다.
"I'm gonna stop smoking."
 나는 담배를 끊으려고 합니다.
"I'm gonna help my friends."
 나는 친구를 도우려고 합니다.
"I'm gonna take swim lessons."
 나는 수영강습을 받으려 합니다.
"I'm gonna read a book."
 나는 책을 읽으려고 합니다.







No comments:

Post a Comment