Friday, November 3, 2017

자신에 대해 얘기하기 13 (I gotta 동사)



뭔가 해야할 일을 casual하게 표현할때
"I gotta"라는 표현을 사용합니다.
"I gotta"의 원래 모습은 "I have got to"입니다.



"I gotta manage my money."
 나는 내돈을 잘 관리해야 합니다.
"I gotta obey the laws."
 나는 법은 지켜야 합니다.
"I gotta move to a bigger house."
 나는 큰집으로 이사가야 합니다.
"I gotta impress my boss."
 나는 직장상사에게 좋은 인상을 주어야 합니다.
"I gotta brush my teeth."
 나는 이를 딱아야 합니다.

"I have got to be on time to work."
 나는 정시에 직장에 도착해야 합니다.
"I've gotta try harder at school."
 나는 학교에서 공부를 더 열심히 해야 합니다.
"I've gotta tell my wife I'll be late."
 나는 아내게에 늦는다고 얘기해야 합니다.
"I've gotta learn more about the laws."
 나는 법에 대해 더 배워야 합니다.
"I've gotta clean my house today."
 나는 오늘 집을 청소해야 합니다.




No comments:

Post a Comment