Friday, November 3, 2017

자신에 대해 얘기하기 14 (I would like to 동사)



뭔가 하고 싶을때 
"I would like to 동사"로 표현합니다.
앞에서 말씀드렸던 "I want to 동사"와 같은 뜻이지만
좀더 공손하고 정중한 표현입니다.




"I would like to answer that question."
 제가 그 질문에 대답하고 싶습니다.
"I would like to compete in a cooking contest."
 저는 요리대회에 참가하고 싶습니다.
"I would like to explain myself."
 제 자신에 대해 설명드리고 싶습니다.
"I would like to invite you over."
 당신을 집으로 초대하고 싶습니다.
"I would like to practice."
 저는 연습하고 싶습니다.

"I would like to become a doctor."
 저는 의사가 되고 싶습니다.
"I would like to see you more often."
 저는 당신을 좀더 자주 뵙고 싶습니다.
"I would like to thank you."
 당신에게 감사드리고 싶습니다.
"I would like to learn about animals."
 동물에 대해 더 배우고 싶습니다.
"I would like to meet the President."
 대통령을 만나보고 싶습니다.





No comments:

Post a Comment