Monday, November 6, 2017

자신에 대해 얘기하기 22 (I can't help 동사+ing)



마음에 끌리어. 혹은 어쩔수 없이 어떤일을 하게 되는 경우,
"I can't help 동사+ing"로 표현할수 있습니다.
이는 "I can't help but 동사원형"으로 바꿀수 있습니다.

"I can't help thinking about it."
"I can't help but think about it."

"I can't help shopping so much."
"I can't help but shop so much."



"I can't help thinking about it."
 나는 그것에 대해 생각할수 밖에 없습니다.
"I can't help shopping so much."
 나는 그렇게 많이 쇼핑할수 밖에 없습니다.
"I can't help working all the time."
 나는 항상 일을 할수 밖에 없습니다.
"I can't help smiling when I see her."
 나는 그녀를 볼때면 미소를 짓지 않을수 없습니다.
"I can't help eating so much."
 나는 그렇게 많이 먹을수 밖에 없습니다.

"I can't help loving you."
 나는 당신을 사랑할수 밖에 없습니다.
"I can not help biting my nails when I am nervous."
 나는 초조할때 손톱을 깨물지 않을수 없습니다.
"I can not help smoking when I have been drinking."
나는 술을 마실때면 담배를 피우지 않을수 없습니다.
"I cannot help feeling so sad."
 나는 그토록 슬프게 느끼지 않을수 없습니다.
"I cannot help remembering the things you did."

 나는 당신이 한일을 기억하지 않을수 없습니다.




No comments:

Post a Comment