Thursday, November 2, 2017

자신에 대해 얘기하기 6 (I'm trying + 동사)



어떤 일을 시도하거나, 결과를 얻기위해 노려하는 경우
"I'm trying +명사"나 "I'm trying  to 동사"로 표현할수 있습니다.



"I'm trying to get a job."
 나는 직업을 찾으려고 노력하고 있습니다.
"I'm trying to call my family."
 나는 가족에게 전화하려고 노력하고 있습니다.
"I'm trying to enjoy my dinner."
 나는 저녁을 즐기려고 노력하고 있습니다.
"I'm trying to educate myself."
 나는 스스로를 가르치려고 노력하고 있습니다.

"I'm trying to explain myself."
 내자신에 대해 설명하고 노력하고 있습니다.
"I'm trying new food."
 나는 새 음식을 시도해보고 있습니다.
"I'm trying to eat healthy."
 나는 건강하게 먹으려고 노력하고 있습니다.
"I'm trying to understand."
 나는 이해하려고 노력하고 있습니다.




No comments:

Post a Comment